Tattoo

 2011.09.14. 14:56

Itt következne az előkészületekről szóló poszt második fele, de most soron kívüli örömködést iktattam be. Aki fogyással kapcsolatban tévedt ide, vagy nem szereti a bodymodot, az csak óvatosan olvasson tovább.

 

Mertugyanis, én nem vagyok egy nyerő típus, és most mégis nyertem, vagy még jobb szóval, ajándékot kaptam a Westend Tattoo And Piercing szalontól, egy elég kellemes összegű ajándékutalvány képében.

A hogyan és a miért története elég hosszú, a lényeg annyi, hogy a cégnek van egy facebookos profilja. Lehet őket lájkolni, követni, ide töltik fel a legújabb műveiket. Tetoválás- és testmódosítás rajongóként persze őket is követem. Nos, egyszer csak bejelentették, hogy felmérték, ki a legnagyobb rajongójuk (tehát aki a legtöbb lájkot, kommentet, képfeltöltést tette), és az illető kapott egy utalványt hozzájuk. Közzétették azt is, hogy ezt a húzást meg fogják ismételni. Mondanom sem kell, hogy fellendült az oldal forgalma, bár eddig sem volt kicsi.

Ez szerintem egy igen hasznos és követendő üzletpolitika lehetne minden cég számára. Egyrészt szerintem a jelenlegi gazdasági helyzetben az tudja a legtöbb előnyt kovácsolni magának, aki felismeri a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket. Az, hogy legyen saját honlap, már évek óta alapvető (kellene, hogy legyen), de szerintem ma már nem lehet itt megállni. A facebook profil létrehozásával olyan emberekhez is el lehet jutni, akikhez más eszközzel soha. Ha belegondolsz, már pusztán azzal, hogy te egy adott cég FB oldalát lájkolod, azzal (ingyen) reklámozod a céget az összes FB ismerősöd előtt, hisz az adatlapodon és a hírfolyamban is azonnal megjelenik. Ha 100 ismerősödből ezek után csak 2 megnézi, mit is lájkoltál, és abból csak egynek megtetszik a téma, máris „akviráltál” valakit a cégnek.

Másrészt, ha bármi újat tölt fel az adott üzlet, az azonnal megjelenik a követői hírfolyamában. Nem nekem kell vadászni a honlapon naponta, van-e új termék, új infó stb. Mindenről azonnal értesülök, ez pedig rengeteget számít. Így tehát már pusztán a ténnyel, hogy jelen vagy a cégeddel a facebookon, elég nagy előnyre tudsz szert tenni.

De a lehetőségeidet csak akkor tudod igazán kiaknázni, ha maximálisan ki is használod a közösségi portál erejét. Ha valami olyat teszel ott, amivel felhívod magadra a figyelmet, hogy a követők nagy része meg akarja azt osztani ismerőseivel. Ilyen lehet egy akció, egy szavazás, egy nyereményjáték. Pusztán az a tény, hogy nyerni lehet a Westend Tatto oldalán, ha követed őket és minél többet lájkolsz, rengeteg új követőt hozott. Ezeknek az embereknek a hírfolyamában ezután már ott lesz az összes új kép, az összes akció. Nap mint nap látni fogják, nap mint nap szembesülnek vele. Ez duplán jó. Egyrészt, ha valaki már egy ideje tervezgeti, hogy tetováltatna, de a hétköznapokban valahogy sose jön elő az ötlet, akkor az, hogy naponta látja az oldalon megjelenő legújabb képeket, az folyamatosan előtérbe állítja számára a témát. Hamarabb lép a megvalósítás útjára. És ha már ott van, akkor valószínű, hogy nem fog szalont keresgélni, hiszen a kézenfekvő megoldás az, hogy azt választja, akinek a képeivel naponta találkozik, a munkája minőségéről így első kézből meggyőződhetett már.

Jó ez azért is, mert ötletet adhat azoknak a rajongóknak, akik azt tudják már, hogy akarnak tetoválást, bodymodot, csak még azt nem, mit, milyet. Egy jókor elhelyezett jól sikerült kép igencsak beindítja az ember fantáziáját…

És végül jó mindez azért is, mert az összetartozás élményét erősíti. Mehetnék én máshova is ugyanazért a termékért, felkutathatnám az olcsóbb megoldást. De nem fogom, mert ha valakivel napi szinten tartom a kapcsolatot, azt óhatatlanul közelebb engedem magamhoz. Még ha tudom is, hogy ugyanazt máshol is megkapom, mégis őket választom, mert van közös múltunk.

Az így szétosztogatott ajándékutalványok tehát nem a lefolyón úsznak el. Ha egyszer valaki ezért az utalványért kap tőlük egy csodálatos tetoválást, akkor az utána soha többé nem fog mást keresni. Kis befektetéssel sok ügyfél.

De a Westend Tatto üzlet-és marketingpolitikája nem csak ebben éri el az európainak nevezett színvonalat. Kizárólag a saját fogyasztói tapasztalataimra hivatkozva állítom, hogy a magyar cégek nagy része még mindig nem tanulta meg az ügyfélmegtartás fontosságát és módszereit. Nem hosszútávra terveznek, csak a pillanatnyi bevétel hajtja őket. A reklamációkat, problémákat elhajtják, az új ügyfelek megszerzésébe tolnak minden forrást, a régi ügyfél, aki már előfizetett, vásárolt, nem érdekes. Pedig a már meglévő ügyfelekben is van még potenciál. Ezt látta meg a Westend Tatto is.

Én is beálltam ugyanis a lájkolók-képfeltöltők sorába, reménykedve a nyereményben. A képfeltöltések azonban egy idő után némi nézeteltéréshez vezettek valakivel, aki viszont nem vett részt a játékban, csak a cég képei érdekelték. Itt a WT követett el egy pici kommunikációs bakit, amire én megemlítettem, hogy ezt lehetett volna elegánsabban is intézni.

Nos, a legtöbb cég itt küldött volna el engem a lila fenébe. Bukik egy rajongót, na és, van még ezer másik. Velem azonban nem ez történt. A WT ugyanis elolvasta, amit írtam, és elfogadva azt képes volt arra, hogy korrigálja a balszerencsés kommunikációt. Megtették azt, amit eredetileg vártam volna tőlük, és megfejelték ezt egy ajándékutalvánnyal.

Azóta sem térek magamhoz, mert ehhez a fajta üzleti hozzáálláshoz még nem vagyok hozzászokva… Egy kissé megingott rajongót sikerült örökre megfogniuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(képek innen: http://tetovaltlanyok.blog.hu/)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://videkilany.blog.hu/api/trackback/id/tr593226980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása