Düh és Body Modification

 2010.01.14. 19:49

Elöljáróban: utálok káromkodni. Attól valahogy kevesebbnek érzem magam. Mintha lesüllyednék egy bizonyos szint alá. Persze, vannak helyzetek, amikor már kikívánkozik, nem lehet megállítani, mert ha az ember mindig mindent lenyel, gyomorfekélyt kap.

Káromkodni persze nem egyenlő a "csúnyán beszéléssel". Vannak helyzetek, amikor az ember vulgárisabb, mert egész egyszerűen az adott szituációba sokkal jobban beleillik teszem azt a fasz szó, mint a pénisz. Káromkodni más:  káromkodni dühből, másra rosszat gondolva vagy rosszat kívánva lehet. A káromkodásnál bélyeget nyomok a másikra, még ha nem is tud róla. A káromkodás a verbális megfelelője annak, hogy ha az illetővel fizikai kontaktusba kerülnék, ütemesen verném a fejét a falba mindaddig, amíg még van mit, vagy van hova verni.

Nagyon, rendkívül és mélyen gyűlölöm, ha jöttment emberek kihoznak annyira a sodromból, hogy káromkodjak és hozzám méltatlan kifejezéseket vegyek a számra. Pedig most pontosan ez történt.

Egy egészen icike-picike manó ugrál és toporzékol most az agyamban, a kis manósipkáját a földhöz (egészen pontosan a kisagyamhoz) csapdossa, és azt üvöltözi: Hogy a bánatba lehet valaki ennyire irritálóan, dühítően, mocskosul és bután!!!! intoleráns idióta?! MIÉRT?!?!?!

Nem nagy dolog amúgy, minden nap megesik, csak nekem most érte el a szint a küszöbértéket. Találtam egy blogot, ami a különféle testmódosításokkal foglalkozik, a legszokványosabbtól a legextrémebbig. Imádom a body modificationt. Nem állítom, hogy bármit bevállalnék, vagy minden látvány tetszik, de maga az elv, hogy vannak emberek, akik azt mondják bele a társadalom képébe, hogy "Nesze!" , hogy nem állnak be a sorba, ez nagyon bejön. Az ember -szerintem- négy okból tetováltat, ill. módosít a testén (piercingekkel, égetéssel, nyúzással, implantokkal stb.). Az első a divat, a menőzés. Van, aki azért tetováltat, hogy megmutassa: én vagány vagyok, tetováltatok, mert az menő. A fiúk valami félelmeteset, a lányok meg valami picsapecsétet vagy pillangót. Ezeknek az embereknek a többsége nem él együtt a mintával, az eszmével. Általában ők szokták a leginkább megbánni, hogy varrattak. Jó esetben nem is tetováltatnak, hanem szúratnak egy köldök-vagy orrpiercinget. Azt legalább ki lehet venni. A második az esztétika. Van, aki dekorációként tetet fel valamit, egyfajta ékszerként, ami emeli a látvány színvonalát. Egy igényes testen, és szigorúan lapos hason a köldökpiercing ilyen tud lenni. A harmadik az önkifejezés. Amikor úgy érzem, hogy egy minta hozzám tartozik, a lényem része, vele együtt lehetek csak egész, nélküle csupasz próbababa vagyok csupán. A negyedik pedig a polgárpukkasztás. Megcsinálom, mert látni akarom a fejeket, amit vágnak az emberek.

Persze az okok ritkán ilyen jól elkülöníthetőek, általában vegyesen, összemosódva jelennek meg (pl az első kettő: egy dögös barbilány szúrat magának egy köldökpiercinget, ami szépen mutat rajta, ugyanakkor a trendnek is megfelel. Vagy a harmadik-negyedik: az extremitás kettős, egyszerre célom mások megbotránkoztatása, és önmagam kifejezése.)

Az utóbbi kategóriát nagyon szeretem. Látványos, érdekes, sokszor szép. Egyedi, és megunhatatlan. Én nem vagyok annyira extrém, mint sokan, de azért nekem is vannak tetoválásaim, piercingjeim. Van, ami dekorációnak született, hogy kiemelje azt, amire büszke vagyok, és van, ami azért került fel, mert egész egyszerűen úgy éreztem, ott a helye, nélküle félember lennék. Vannak terveim is természetesen.

Tehát, mint írtam, ma fedeztem fel magamnak a testmódosítás blogot (köszi, rémTündér!), és egyenesen belevesztem. Elképesztő dolgok vannak ott: elképesztően szépek - mint például az a corset piercing, ami a képen is látható - vagy épp elképesztően elképesztőek.

 

 

 

 

 

 

 

Ráadásul ahogy néztem a baloldali reklámot, folyton ott motoszkált a fejemben, hogy ezt a kézfejet én ismerem. Ez a kéz matatott már rajtam. Aztán rájöttem, hogy tényleg: Zagyvai Gábor a szerzője, az a srác, aki nekem is csinálta a mikrodermál piercinget az ujjamba.

Zabáltam a posztokat, egyiket a másik után, mint árva gyerek a pralinét. Csak azt a hibát követtem el sajnos, hogy az alattuk lévő kommentekbe is beleolvastam. Mígnem az egyébként csodálatos élmény egy dühkitöréssé fajult: Hát ha egyszer valaki utálja a tetoválásokat, idiótának tartja az embereket, akik testmódosítást csináltatnak, és már egy mellbimbópiercing látványától hánynia kell, az mi a bánatos fenéért kínozza  magát egy testmódosító blogon és fikáz másokat? Szisztematikusan, posztról posztra. Hát pisztolyt fogtak a fejéhez, hogy öcsi, márpedig te ezt most végignézed!? 

És bár forog a gyomra, és nem győzi lebüdösbunkózni a képek szereplőit, azért hősiesen átküzdi magát posztról posztra... 

A másik kedvencem az,hogy ezek az emberek imádnak értékítéletet mondani másokról, pusztán a külsőségek alapján. Úgyis mint "beteg fasz, idióta, köcsög, debil, pszichésen retardált, szánalmas". Miért? Mert ő bevállalta, és kifejez valamit? Lehet, hogy pont az a célja, hogy az ilyen unalmas szürke egérke kommentelőagyakat pukkassza. Ismered? Beszéltél vele? Lehet, hogy két diplomája van, négy nyelven beszél, úgy egyébként, és hatszor értelmesebb, mint te bármikor is leszel. Nem azt mondom, hogy minden testmódosító normális. De attól, hogy testmódosító, esetleg extrém módon, attól még lehet normális. A hozzátok hasonló birkák azok, akiket Orwell is megénekelt az Állatfarmban: "Négy láb jó, két láb rossz!". Ami eltér a számotokra megszokottól, azzal csak baj lehet. Mindenki, aki nem olyan egyenbirka, mint ti, az beteg állat... köpnöm kell a hozzátok hasonlóaktól, de komolyan.

És amit a legjobban utálok bennetek, hogy az intoleráns köcsögségetekkel előhozzátok belőlem az állatot. Hogy általatok én is intoleráns leszek, pont az ilyen debil beszűkült tudatú, begyöpösödött birkákkal szemben, mint ti. És én utálom az intoleráns Frucsaszt. Utálom, hogy van az a szint, amit már én sem tudok elnézni. Utálom, hogy van az a szint, amikor már dühből általánosítok. Utálom, hogy le tudtok húzni a saját színvonalatokra.

A bejegyzés trackback címe:

https://videkilany.blog.hu/api/trackback/id/tr891672851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SSSZÖRNY · http://bekex.hu/ 2010.01.15. 06:41:29

Szerintem is bénaság a testmódosítás, de ki tudom fejteni nem "mocskosul és bután" is.

Mielőtt beraknál a skatulyába, leszögezném, hogy esetemben nem intoleranciáról van szó. Tőlem azt csinálsz magaddal, amit akarsz, maximum egy gyíknak foglak nézni. Ezen kívül a "négy láb jó, két láb rossz" típusú korlátoltság sem jellemző rám, ha kattintasz a linkemre, meglátod.

Szóval szerintem az "extrém" arcok bénák. Az egész arról szól, hogy úgy érzik, ők tökre nem átlagosak, hanem bazira kilógnak a sorból, és az nem lehet, hogy ez ne látsszon meg rajtuk kívül is, mert ezt mindenkinek tudnia kell, aki csak szembe jön velük az utcán.

Neked is milyen érveid voltak?
- Divat: Meh. Nyomorékok.
- Esztétika: Akinek nem elég a ruha + frizura az esztétikus megjelenéshez, annak semmi. De jó, legyen, egy köldökpírszing még mondjuk belefér, viszont amikor golyókat dugnak a bőröd alá, mintát nyúznak a hátadba, vagy konkrétan kétágúra vágják a farkad, az azért túlmegy az esztétikán, lássuk be. És nevezheted esztétikusnak a tetoválást egy szép nőn, de ő anélkül is az lenne, a tetkó meg egyáltalán nem lesz az, ha meghízik/megöregszik. Szóval ez nem jó indok.
- Önkifejezés: Ez is bénaság. Van különbség aközött, hogy különlegesnek érzed magad, és ezt meg is akarod mutatni bizonyos embereknek, meg aközött, hogy bohóccá dekoráltatod magad, és a nap 24 órájában sugárzod boldog-boldogtalannak, hogy te bizony nem vagy egy hétköznapi, szürke egér. Miért kell ennyire kihangsúlyozni? Ez olyan, mint a melegek idegesítő része, akik nem bírnak csak simán homoszexuálisok lenni, hanem a nap 24 órájában játsszák a buzi-szerepet.
- Polgárpukkasztás: Na ők az igazi betegek. Aki nem bírja csak simán leszarni a másképp gondolkodókat, hanem konkrét erőfeszítéseket tesz a megbotránkoztatásukra, azzal valami nem stimmel. Meg a cél sem világos, mit akarnak ezzel? Elérni, hogy mások nyitottabbak legyenek? De nem lesznek. Vagy csak egy kis rossz érzést kelteni? Szép cél, tényleg.

Na mindegy, nem leszólni akartam a hobbidat, csak elmondani, hogy ez lófing. Ebben semmi nincs. Az utolsó hülyegyerek csináltathat akármilyen extrém külsőt magának, és attól még egy foshab lesz. A testmódosítás azoknak való, akik csak így tudnak kitűnni. Akik amúgy hétköznapi, szürke egerek lennének. A legextrémebb, legtrúhárdkórabb emberek, akiket ismerek, olyanok, hogy simán elmennél mellettük az utcán, fel sem tűnnének, de ha csak két mondatot beszélnél velük, bármiről, egyből tudnád, hogy nem akárkik.

Szóval összefoglalva, olyan ez, mint a metál. Könnyű torzított gitárral keménynek lenni. Majd ha egy zongorával is megy, akkor tényleg belülről jön.

Millió puszi,
SSSZ.

u.i.: Azon is elgondolkozhatnál, hogy normális-e, hogy egy sosem látott vadidegen internetes hozzászólásai ilyen szinten kiborítanak. Szerintem nem.

zagyvai 2010.01.15. 06:41:54

remek írás, gyere sokszor a blogomra:)
ja és annyira ne izgasd fel magad a sok gyökéren, mindig lesznek olyanok akik élvezik a beszólást. általában azt mondják h bárki mondhat bármit, azonban ha őket fikázod rögtön berágnak. tudod, egyes állatok egyenlőbbek...:)

Frucsasz 2010.01.15. 14:27:49

@SSSZÖRNY: Köszönöm, az ilyen érveket elfogadom. Téged nem is teszlek skatulyába. Nincs bajom azokkal, akik nem szeretik a tetoválást, piercinget, miegymást. Elvárni mindenkitől, hogy az tessen neki, ami nekem, irtózatos butaság. Attól, hogy én szeretem a tápiókapudingot, még nem utálok mindenki mást, aki nem szereti. De elvárom a toleranciát.

Hogy normális-e a kiborulás? Abszolút nem. Ezért is lettem ideges. Amiért ilyen állapotba voltak képesek hozni. Ahogy írtam: ez csak utolsó csepp volt. Toleráns vagyok a végletekig, de mikor ezredjére is beleütközöm, akkor már fáj. Nem az a bajom, hogy valaki nem kedveli a body modificationt. Hanem hogy direkt felmegy egy ezzel foglalkozó oldalra, csak hogy fikázzon. És ez nem csak itt van jelen, hanem ezer másik blogon is, témától függetlenül. Van az a szint, amit már nem értek meg, nem tudok felfogni, ami fáj és dühít. És most sokadjára, nagy tételben találkoztam vele, ezért ment fel a pumpa.

Idegesít, hogy a külső alapján ítélik meg a belsőt. Ahogy te is írod, sokszor a legextrémebb személyiségek egy "szürke" külső mögött bújnak meg. Nem a kinézet a lényeg, attól, hogy szénné varratom magam, még nem leszek pszichopata állat. De attól, hogy öltönyben/kosztümben járok, még nem leszek értékesebb tagja a társadalomnak... (lásd pl Ellistől az Amerikai pszichót, ahol a legnormálisabban kinéző, külsőségekre baromira adó ember gyilkolta halomba az embereket.)
Ez viszont nem azt jelenti, hogy aki bevállalja a testmódosítást, az egyébként üres, unalmas személy, aki csak ezzel dobja fel az egyéniségét. Van ilyen is, sőt, szerintem sok divatmajom ezért varrat. De nem mind ilyen. A lényeg, hogy soha nem a külső alapján kellene a személyiséget megítélni. Akkor se, ha van tetoválás, akkor se, ha nincs.

Egyébként én lennék a legszerencséseb a világon, ha a body modification lenne a hobbim, de nem az :) Mélyen irigylem Zagyvait is, meg Anitát is, amiért ilyesmivel foglalkozhatnak, én is szívesen tenném, ha lenne hozzá tehetségem, meg merszem, de nincs.

És még egy szó, az öregségről: Mióta megvan az első tetoválásom, az összes ismerős azt kérdezgeti: és mégis mit fogsz csinálni, ha megöregszel? Erre Koncz Orsolyát idézném: "Ahogyan a kezdődő ráncaim is,a tetoválásaim is azt jelentik számomra,hogy éltem." A tetoválás is egy részem, velem öregszik. Az öregség önmagáben egy természetes folyamat, ami a test megváltozásával jár. Akinek nem tetszik egy idős emberen a tetoválás, az valójában magát az öregedést, az öregség tényét nem fogadja el. Akinek egyébként tetszene egy szép varrás, de az az érve, hogy "mi lesz ,ha öreg és ráncos leszek?", az nem a tetoválástól, hanem a ráncoktól fél.

Frucsasz 2010.01.15. 14:33:32

@zagyvai: köszönöm :) Már jobban vagyok, általában nem fúlom fel így magam, de a nagy tételben érkező hülyeség és korlátoltság megfeküdte a gyomrom.

Va negy könyv, aminek talán fent lenne a helye nálad:
Lelke rajta (A tetoválás pszichológiája, szerkesztette Singer Magdolna).
Ebben ismert és kevésbé ismert személy fejti ki véleményét a testmódosításról mint filozófiáról. Szerepel a szerzők közt pszichológus, pszichiáter, tetoválóművész és tetovált ember, orvos és filozófus; többek közt Csernus, Soma, Feldmár és Szendi is. Szerintem nagoyn jó gyűjtemény, egy bajom volt csak: túl gyorsan végeztem vele :D

Frucsasz 2010.01.15. 14:34:13

@zagyvai: köszönöm :) Már jobban vagyok, általában nem fújom fel így magam, de a nagy tételben érkező hülyeség és korlátoltság megfeküdte a gyomrom.

Va negy könyv, aminek talán fent lenne a helye nálad:
Lelke rajta (A tetoválás pszichológiája, szerkesztette Singer Magdolna).
Ebben ismert és kevésbé ismert személy fejti ki véleményét a testmódosításról mint filozófiáról. Szerepel a szerzők közt pszichológus, pszichiáter, tetoválóművész és tetovált ember, orvos és filozófus; többek közt Csernus, Soma, Feldmár és Szendi is. Szerintem nagoyn jó gyűjtemény, egy bajom volt csak: túl gyorsan végeztem vele :D

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.01.15. 15:23:04

Miért vagy meglepődve, hogy ilyen intoleráns világban élünk? Minden nap, az élet minden területén tapasztalhatod, ahogy kutyába (se) veszik egymást az emberek.

Nehéz idők járnak, Kedveském.

szilagyizoe · http:/artofkonigsberg.wordpress.com 2010.01.17. 18:15:10

Szivemből szóltál,én mindég megpróbálok intelligens módon "beszélni" a kommentelőkkel de OLYAN szinten bunkók ,minth egy nácival szeretnél megszerettetni egy zsidót.Az ilyen egyedek ezért veszélyesek.
Ráadásul SEMMI sem szent nekik,azért elhunyt férjem emlékével viccelődni meg azt irni én öltem meg,anélkül hogy BÁRMIT i tudnának rólunk- kicsit erős.
Engem is felbosszant,mert nyugaton éltem s ott ilyen nincs.PICIT sincs!
A gáz hogy minket sokszor vertek meg kinézetünk miatt,véresre. Holott értelmiségi ,nyelveket beszélő,békés,szolid életet élő képzőművészek voltunk/vagyunk-. Nem csitrik,én 44 leszek.És nem iszom,nem cigizek s ellenzem a drogokat is.Bulizni sem járok.
Engem pl.a részeg randalirozó inkább felbosszant mint egy tetkó vagy piercing!
Férjem meg magas diplomás festő volt aki nem birta ezt a társadalmat és 2007 febr.3-án öngyilkos lett....
Ha érdekel nézz be blogomba:
zoebarkaja.blogter.hu
(én is irok a bodymod témáról )
De nálam a kommentek moderáltak.....
Szió és kössz ezért a posztért!

szilagyizoe · http:/artofkonigsberg.wordpress.com 2010.01.17. 18:41:58

... és sajnos ugyanazt érzem amit te :hogy egy idő után ÉN i az ő szintjükre süllyedek,pedig MINDÉG megfogadom,hogy nem! De aztán DIREKT szivatom őket mindenféle botrányos kommenttel de CSAK nem veszik magukat észre.....

MŐ Jolán 2010.01.17. 20:24:44

Én azt szeretném kérdezni, hogy szoktál hallgatni Zámbó Jimmyt vajon-e?

Frucsasz 2010.01.17. 20:28:21

@MŐ Jolán: Nem, nem szoktam. De már nagyon kiváncsi vagyok, mi a poén... mert poénnak mindig lennie kell.

Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2010.01.18. 06:42:55

Hmmm.. MŐ Jolán a Subbán szokott erősen előfordulni, szóval én inkább lemondanék a poénjáról. Valószínű subbaszerű lesz.

est komor őre. 2010.01.18. 06:43:14

@Frucsasz, az őzikelány:

nincs poén, mert az nem poén, hogy unalmas kis picsa vagy.

Frucsasz 2010.01.18. 06:48:16

@est komor őre.: Ugggyan már... ennél többre számítottam, trollocska:) Két órányi izzadt gondolkodás után csak ennyire futotta tőled... ejnye. Sajnos könnyűnek találtattál... ez nem neked való blog. Menj vissza a balettbe ugrálni.

est komor őre. 2010.01.18. 12:50:21

@Frucsasz, az őzikelány:

látod, annyira buta és öntelt vagy, hogy vissza sem nézel a testmódosítás blogra

Frucsasz 2010.01.18. 12:53:53

@est komor őre.: Nézd el nekem, hogy reggel csak a mailboxomat olvastam, nem jutott időm az összes blog összes régebbi posztjának átfutására. Ez bizony komoly butaságra enged következtetni...Mea maxima culpa. Köszi a figyelmeztetést (és az ottani választ is), most ebédidőben bepótoltam.

havajj 2010.01.18. 16:11:43

ez érdekes, mert nekem is volt több -mondjuk úgy- testékszerem korábban, és most már hihetetlenül taszítanak. egyszerűen csúnya. persze van kevésbé, meg jobban csúnya, de minden testrész jobban néz ki nélküle.

ez a bevállalós meg olyan szép szó. érdemes gondolkodni a pontos jelentésén, létrejöttén, használóin.
ha jól végiggondolom, nálam pontosan egyenlő a pszichésen retardálttal. :)

szilagyizoe · http:/artofkonigsberg.wordpress.com 2010.01.18. 16:47:07

...én csak azt a percet átkozom mikor "haza"jöttem ebbe a szürke és intoleráns országba! OLYAN vidám,szines és felemelő volt a Berlini punk-és művésznegyed: szinesre festett foglaltházak- műtermek- mindég történt mindenütt valami érdekes és inspirativ- az ember ha alkotott valami saját cuccot,mindenki nyitott volt és meg is vették- nem kellett engedély hogy utcán áruld- az arctetkóért nem bámultak modortalanul a képedbe /ami egyszerűen NEM ILLIK,ahogy ásitani sem száj elé tett kéz nélkül! ALAP viselkedéskultúra!/-ráadásul,az extrém testmódositott emberek nem abból álltak hogy "igyunk-drogozzunk-bulizzunk".
Mindenkit szivesen láttak,de akinek nem tetszett a stilus az nem jött be a punknegyedbe,mert kinézték őket.
Ráadásul a gazdag műgyűjtők is bejöttek hogy vásároljanak fura műalkotásokat a punk-alkotóktól,megvolt az esélyed hogy még meg is élj abból amit csinálsz. SENKI sem foglalkozott azzal hogy van e tetkód,piercinged vagy implantátumod.Sőt még tetszett is nekik....
/most jön az a fejezet bhogy "akkor kotródj vissza Berlinbe nincs itt rád szükség te rusnyaság!"
Ez hamarosan be fog következni mert kinn szervezek kiállitást.HÁL ISTENNEK!

Frucsasz 2010.01.18. 16:53:44

@szilagyizoe: Kiváncsi vagyok, máshol hogy megy ez. Mármint Magyarországon és Berlinen kívül.
Nekem például az tetszett, amit az Angliában élő ismerősök meséltek: hogy az ember egész egyszerűen bármit, de tényleg bármit felvehet, a lehető legelképesztőbb szín-anyag-forma kombinációiban, nem bámulják meg az utcán. Akkor sem ha nyuszis mamuszban van. De nem áltatom magam, nyilván nem kis hazánk az egyetlen ország, ahogy ilyen magasfokú az intolerancia...

est komor őre. 2010.01.18. 19:05:57

@Frucsasz, az őzikelány:

Pocok, elmondhatnád már ki az isten faszára vagy ilyen dühös. De ne kertelj, ki a farbával!

est komor őre. 2010.01.18. 19:11:32

@szilagyizoe:

figyelj, az emberek azért néznek meg, mert ronda vagy. ez messze van az intoleranciától.
a műveidet meg azért nem veszik meg, mert nincs pénzük, valamint lesír rólad, hogy megveted őket.

utóbbiért igencsak feldühödtem rád, az a szöveg, amit megeresztettél a testmódosítás blogon az átlagemberekről és a hétköznapi munkáról betette az ajtót.

komolyan.

szóval elhúzhatnál vérbe, visza a pánknegyedbe münkenba a robotok közé. merthogy a németek robotok, embertelen állatias lények érzelmek nélkül.

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2010.01.18. 20:37:23

@Frucsasz, az őzikelány: én meg egy vidéki legény vagyok, ugyi, milyen idegesítőek ezek a pösti dúvadak, főleg ez az idióta evéskényszeres szörcsendzsin?

pixelpiréz plüssvitéz · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.18. 21:23:51

@szilagyizoe:

Nem tudom, hogy hol válaszoljak neked, de úgy döntöttem, népszerűsítsük most Frucsasz blogját.

Szóval itt vagy te. Punk. Szembemész a köznapival, felrúgod a közízlést, lenézed a közembert - mondhatni, pukkasztod a polgárt nagyban.

Viszont amint szembetalálkozol egy másik punkkal, aki ugyanezt (mondom: holtugyanezt!) csinálja, csak verbálisan, akkor máris előkapod az intolerancia-kártyát. A rinyát. Hogy ezek amaifiatalok/magyarok/netezők/akárkik bezzeg milyen bunkók ésatöbbisatöbbi.

Ezek után ne gondoljunk képmutatónak? Kettősmércésnek? Szóval miben is vagy te különb az átlagembernél...?

Frucsasz 2010.01.18. 21:28:03

@est komor őre.: sokszor vagyok dühös (lásd, pl a fenti poszt), de most pont nem. Viszont ígérem, hogy ha legközelebb dühös leszek, feltétlenül szólok, elvégre, ez egy rinyablog. :)
(na jó, kicsit dühös vagyok pl a bkv-s szakszervezetekre, de inkább csak röhögni tudok rajtuk...
index.hu/belfold/budapest/2010/01/18/presztizscsata_a_bkv-s_szakszervezetek_kozott/

Frucsasz 2010.01.18. 21:35:49

Még sosem moderáltam, nem most fogom elkezdeni, főleg, mert nem hozzám szóltok, hátha érdekli Zoét is, mit gondoltok. De ez nem azt jelenti, hogy egyetértek a beengedett kommentekkel.

Piréz vitéz, én nem vagyok biztos benne, hogy a punk azzal egyenlő, amit a blogok kommentjeiben megjelenő trollok csinálnak. Hogy csak egy példát mondja:, amit egy punk csinál, az nem fáj senki másnak. A külseje, a stílusa... Én szeretem a punkokat, egy időben sokat mozogtam köztük, és ők voltak a legkedvesebb, legtoleránsabb, legmegértőbb emberek, akikkel valaha találkoztam. Nem szóltak be, az utolsó korty piát is megosztották, vigyáztak koncerteken, hogy nehogy baj érjen... Különcök? Igen. Furcsák? Igen. Polgárpukkasztók? Igen. De nem ártanak.
A trollok célja viszont az, hogy beletaposson mások lelkébe, de durván.

pixelpiréz plüssvitéz · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.18. 23:08:49

@Frucsasz, az őzikelány:

"A trollok célja viszont az, hogy beletaposson mások lelkébe, de durván."

Hogy konkrétan ez a célja (mindegyiknek), azt ugyan honnan veszed?

Tehát szerinted az nem baj, ha egy punk a puszta létezésével (cselekedeteivel stb.) bemutat a szürke másoknak ("beletapos mások lelkébe"), de a troll esetén igen.

Illetve szerinted megsértődni egy punk létezésén nem illik (intolerancia), de megsértődni egy tökismeretlen(!) trollnick által mondott bármin az jogos.

(Hogy a punkok egymás közt hogy viselkedtek, nem ér felhozni. Csoportudat, összetartozás, miegymás.)

Nekem sajnos egyre jobban tetszik a párhuzam.
A punk az élet trollja.
A troll a net punkja.

est komor őre. 2010.01.19. 06:27:13

éééééééééés koppipészt!

Egy lány vagyok csupán a sok közül,
Ki vidékről a városba került,
Bár úgy döntöttem, itt is maradok,
Én akkor is vidéki lány vagyok.

Az öltözékem nem túl divatos,
De azt mondják, hogy jól áll és csinos,
Ilyenkor zavaromba' fülig pirulok,
Hát istenem, vidéki lány vagyok.

Már megszoktam, hogy nagy a forgalom,
Hogy mások állnak saját lábamon,
S hogy a tájékozódás nehéz dolog,
De én ügyes vidéki lány vagyok.

Egy lány vagyok csupán a sok közül,
Ki vidékről a városba került,
Bár úgy döntöttem, itt is maradok,
Én akkor is vidéki lány vagyok.

A szerelemről annyit tudok,
A fiúk itt is ugyanolyanok,
S hogy a párválasztás nem könnyű dolog,
De én ügyes vidéki lány vagyok.

Egy régi dalban óva intenek,
És azt kérdezik: vajon mit hiszek?
Még nem tudom, de annyit mondhatok,
A vétkeimért gyónni nem fogok.

Egy lány vagyok csupán a sok közül,
Ki vidékről a városba került,
Bár úgy döntöttem, itt is maradok,
Én akkor is vidéki lány vagyok.

faszénemjelenikmegazonnal a kommentem he?

Nedvesmezo 2010.01.19. 06:27:58

Bennem egy miligrammnyi tolerancia sincs, DE, amikor valaki feljár egy blogra, aminek a tartalmától rosszul van, csak azért, hogy kommentelhessen... Az az átlagosnál is jobba felidegesít. Én ritkán kommentelek, főleg ritkán válaszolok kommentekre, mert az internet egy ilyen dolog, ha a legbunkóbb parasztok szólnak hozzád, azt sem szabad felvenni. Ők csak egy képet és pár sort látnak, ebből a kis beszűkült agyukkal levonják a következtetéseket és már mehet is a sz*rdobálás. Ne vedd fel, amit írnak. Ez a perverz kis örömforrásuk. Olyanok, mint az utcán masztizó pasik, akiket, ha észreveszel mégjobban belejönnek a dologba. A végszó ne törődj senkivel, csak azzal, hogy TE jólérezd magad, neked legyen több eszed és inkább zárd be az ablakot, vagy ne olvass tovább.

Amúgy a testmódosító blog nekem is kedvencemmé vált, pedig én csak pár tetoválással és pár piercinggel rendelkezem (Viszont büszkeségem, hogy egyik sem tucat r*bancrendszám tipusú) :)

szilagyizoe · http:/artofkonigsberg.wordpress.com 2010.01.19. 12:54:45

@Frucsasz, az őzikelány:

Nos,én éltem Németben (Mülheim,Essen, Duisburg,Berlin),Hollandiában (Amszterdam) Franciában (Párizs,Saint-Tropez)) Ausztriában (Bécs) is.
Végülis sehol sem okoz feltűnést az extrémség,Párizsban pl.nincs az az elmebeteg kinézet amivel elérheted hogy ha betérsz egy kis kávézóba akkor rádnézzenek....
Amszterdamban mindenki szét van szivva,az már NEKEM túl komolytalan mert drogellenes vagyok.
Németben/ Berlinben viszont a leg KREATIVABB ez az úgynevezett "OFF-SZENE" ,vagyis szubkult, s ott rendesen támogatott is,mert szeretik a túristák.
Az osztrákoknál is mindenki csipi a Marienhilfer-straßén lejmoló ragyás orrláncos punkokat,akik ott állnak,mellettük 3-4 szinesre festett szőrű kutya ,kendőkkel a nyakukban,akiknek a hátán csuklyáspatkányok alszanak békésen.TÚRISTALÁTVÁNYOSSÁG.
RENGETEG a foglalt ház,a mindenféle punk -pub. Kinek tetszik,kinek nem: de ELFOGADJÁK,hogy ők ILYENEK s IGY élnek. TOLERÁNSAK és nem hülye diszkriminativ elemek -akiknek valójában ÖNMAGUKKAL van bajuk,és irtózatosan irigylik az olyanokat mint mondjuk a Zombisrác.DÜHÖSEK hogy megengedhet magának mindenféle marhaságot és mégis megél!

A többieknek :
ronda: nos a "szépség" relativ. Egy extrém embernek inkább én vagyok a totális szépség mint Claudia Schiffer.És én pl.behányok az agyonparfűmözött, arcviztől bűzölgő, borotválthónaljú felnyirthajú kigyúrt testű csajosan finom-arcú, kisorrú "szépfiúktól" (ahogy manapság a legtöbben kinéznek) akik- ha meglátnak egy extrémebb embert- NŐIES magas hangon felnevetnek mint egy herélt ló- s inkább bújnék ágyba Marilyn Mansonnal vagy a vén Johnny Rottennal meg a drogoktól szétrombolt Iggy Poppal! Ezerszer fériasabb és vonzóbb mint ti,akik itt beszóltok.Mármint: NEKEM! Egy Plázacicának biztosan jobban bejönnek a parfűmözött divatfaszik és rosszul lenne Iggy Poptól.
Azok a pasik akikkel én jártam- MIND punkok meg őrült képzőművészek!- pl.ÚTÁLTÁK ha egy csajnak hosszú selymes a haja,ha nem sminkeli SZÉT magát s ha nincs szét-tetkózva/ékszerezve.Rosszul voltak egy "természetes" barna hajtól...
Amúgy meg ,annyi eszetek NINCS ugye hogy rájöjjetek: a bodymod topic-ban azért "vetek meg" mindenkit- mert kölcsönkenyér visszajár. Aki bunkófalvi azzal én is az leszek.Vili?
Hogy nem tudok eladni képet?
Nos ez nem igy van hisz akkor már nem élnék -mivel ez az EGYETLEN pénzforrásom ,SOSEM dolgoztam mást.Párom sem. S mind emellett,azért fizetek rezsit,kajázom,tellik hajfestékre, sminkre, TV-re (a netet egy galéria fizeti).
Csak itthon SENKITŐL sem vesznek ÚGY képet mint nyugatabbra.Ott egy festő kész rocksztár és egy kép árából elél EGY ÉVIG!
De ezt mondjuk csak az tudja aki ebben a milliőben mozog,nem hibáztatok senkit aki nem tudja,hisz nem vagytok művészek. Nekem a családom is ebből él.Ebbe nőttem bele.Nem NEKEM nehezebb hanem a művészeknek egyáltalán! Az undergroundoknak meg pláne.
Még annyit: én sosem vagyok addig trágár mig velem nem azok.De mihelyst velem azok akkor nincs tovább kontroll ,nagyon bunkó tudok lenni.
Mindkettő megy: otthon úgy neveltek hogy "ez illik-ez nem".,az utcai punkoktól meg megtanultam a trágárkodást.
Tudjátok: kinek mi jár!Egy művészettörténésszel biztosan nem ilyen hangon fogok diskurálni de hát egy műv.tört.SOSEM mondaná hogy "De ronda vagy,hogy néző ki!"Eleve nem tegeződünk...
Egy érdekesség: nemrég egy csajjal totál elátkoztuk egymást igy topic szinten.Aztán elkezdett normális hangnemben irkálni,mire én is:kialakult egy beszélgetés.
Most a legjobb haverom!Ő is képzőművész,ráadásul lázadó. 35 éves.(előtte meg kábé olyanokat irkáltunk egymásnak mint a BODYMOD oldalon a fórumon "szokás".)
Egyébként ezentúl nem irok ott (Zagyvai-blog)semmit sem max hsz-t a TÉMÁHOZ,hisz rendes kommunikáció helyett mindenki-mindenkit szivat,ez meg rangomon aluli./lehet borulni de nagyképű vagyok/

szilagyizoe · http:/artofkonigsberg.wordpress.com 2010.01.19. 15:03:10

A "szépség-rondaság" témához amúgy most irtam posztot blogomban
zoebarkaja.blogter.hu
Egyébként meg előbbi hsz-emhez annyi kis kiegészitőt/javitást hogy a FÉRJEM nem dolgozott soha mást mint a művészet.Mostani párom volt sirásó,meg egyéb más is.

csín rend szösz 2010.01.20. 11:43:23

@szilagyizoe:

nézd zoé, számomra nem a rondaságod az, ami kiakaszt, hanem az, ahogy megveted a hétköznapi embert, ahogy büszke vagy arra, hogy soha nem dolgoztál és lenézed a dolgos átlagpolgárokat, emellett istennőnek meg csodálatos tehetségnek titulálod magad.

közben pedig rikoltozol mint egy idegbeteg papagáj a toleranciáért. ocsmány szavakkal megveted a normálisakat, de kiakadsz, ha azok elmondják, milyennek látnak, ki is vagy te.

azt hiszem a legnagyobb baj, hogy hazudsz magadnak, mert az a hazugság amit kitaláltál, kedvesebb neked, mint ami mi vagy.
a képeiden ez a suttyóság éslelki igénytelenség mind a színvilágodban, mind a torz arányokban ki is ül.

tündérnek hazudod magad, csillogó különlegességnek, közben szánalmas kis szürke ember vagy, szürkébb és szánalmasabb, mint az általad oly megvetett átlagember.

negyvenéves embert nem lehet már megváltoztatni. valahol sajnálom a magadfajtát, aki végülis nem élt, hanem egy maga által alkotott fantáziavilágba zárta be magát és ott fetreng saját mocskában tündérvilágnak képzelve azt. létezel, de nem élsz.

az ilyen emberrel fölösleges bármilyen szóváltás, hiszen bármit mondanak neki, azt addig forgatja, míg abban önmaga igazát nem leli. hiszen bármi is megsérteni ennek a kitalált világnak a burkát, szétpattanna a varázsgömböd és rá kéne eszmélned milyen szánalmas, féregszerű létbe ringattad bele magad.

ég veled

szilagyizoe · http:/artofkonigsberg.wordpress.com 2010.01.20. 15:29:03

@csín rend szösz:
"...büszke vagy rá hogy nem dolgozol..."
Kérlek, ülj le és fess meg bárkit de úgy hogy az hasonlitson is rá. Rájössz hogy ezt sajna TANULNI kell és bizony egy jól kidolgozott képen egy teljes napot is dolgozni (érted a szót? DOLGOZNI! MUNKA!) kell.Pláne ha pl. az falméretű...
Vagy mikor diszletet festesz egy szinháznak,létrán állva, méter magasban, stb.
Előtte meg meg is kell azt tervezni.
Tudod az egy dolog hogy a SAJÁT stilusom,amiket s ahogyan festek, tetszik e bárkinek vagy sem.,de mikor megrendelésre festek, azt bizony fotórealistán kell. Különben visszadobják,végülis 40- 50 ezer egy ilyen kép.
(mások még drágábban nyomatják,persze nem a szénnel firkált útszéli portrérajzolók hanem mikor RENDESEN szinesen kidolgozol egy képet vászonra.)
Ez ugyanolyan szakma mint bármi más és nincsen szabadnap mert miután megfestetted a megrendelt cuccokat még a SAJÁT dolgaidat is csinálod,kiállitásra megfesteni mondjuk 30 képet....
Nincsen idő más munkára mellette,se gyerekre de még normális háztartásra sem,ez TELJES embert kiván. Kérdezz meg bárkit,de ne hétvégi hobby-festőcskéket mert az nem művészet.
Hogy jó festő vagyok?-ez nem nagyképűség,az ember illik ha tisztában van azzal hogy miben jó miben rossz. Én pl.a matekhez totális hülye vagyok, de egy idegen nyelvet ku*vahamar megtanulok -és jól festek. Egy jó focista is tudja magáról hogy az és nem áll ott szerényen a nadrágját morzsolgatva álszerény pofával hogy :"...jaj emberek de hát én nem is tudok focizni,bár elmennék inkább takaritani!"
S ezt NEM ÉN állitom (már hogy jól festek!) hanem azok akiknek a szava számit a szakmában. Kicsit vedd le szemeidet a neten a leszbi-sitekről meg a SUBBA szintű totálsötét primitiv agytröszt oldalakról és böngéssz a kultúrális és képzőművészeti részlegen. Vagy ez IRTÓZATOSAN megeröltető volna?
Ha igen oké,nem muszáj mindenkinek értelmiséginek lenni,az állatvilágban is léteznek főemlősök meg papucsállatkák.,de akkor ne dumálj olyan témáról amiről HALVÁNY LILA DUNSZTOD sincs.

S nekem sem azért van mert én "jaj de zseni vagyok"- hanem mert művészcsaládban nőttem fel, csecsemő korom óta ebben élek,apám sem csinált SOHA mást.Max mikor még fiatal művésztanonc volt,kamaszként.
Tehát kicsit többet értek hozzá.
Amúgy meg nem veszed észre hogy az agyatokat húzom a bodymod blogon? Nem kell ám MINDENT elhinni amit irok.
Hisz ti is szivattok- még hogy nekem "galériám van" meg ilyen röhejes marhaságok! Ne nézzetek már hülyének, nem most jöttem le a falvédőről,észreveszem mit miért irt valaki.
Sima marháskodás ,hát had marháskodjak én is! S lám hogy felbosszantod magad rajta de miért? Bánt hogy te meg gürizel? Nem kötelező,mindenki szabad ember!
A többit meg olvasd majd a Magyar Narancs cikkben amiben bent leszek./Bodymod téma,Zagyvai is bent lesz./
És fejezzük be egyszer s mindenkorra az OFF-olást:itt és a másik oldalon is. Ha mindenáron velem óhajtasz diskurálni mert ANNYIRA megmozgatom a fantáziádat valamiért,irtam már hol teheted meg.(blogom vagy PÜ-mail)
Legalább azokra gondoljunk akiknek szét offoltuk a blogját.Ha már egymást lesz@rjuk.
Amúgy semmi bajom veled,mivel nem ismerlek tehát nem alkotok véleményt. Veled ellentétben!
Mach's gut!Ég veled is!( ez volt tán az egyetlen emberi mondatod...)
Szevasz.

Frucsasz 2011.09.08. 12:44:42

@havajj: érdekes gondolat. :) Számomra a bevállalós, bevállal kifejezések Csernushoz kötődnek. Ő pedig pozitív értelemben használta. Úgyis mint felvállal, elfogad, nem tagad, nem titkol. Tehát valamit, ami megvan benned, elfogadsz, a világ felé megmutatsz. Én így, ebben az értelemben használtam a posztban: bevállal valamit, ami az ő lényének része. Ha úgy tetszik, felvállal.

Ennek a pejoratívabb verziója az a fajta bevállalósság, amire te gondolsz: olyasmit vállalni be, ami lehet, hogy nincs is meg az illetőben, de fel akar rá vágni, meg akarja hökkenteni a közönségét... ebben van merészség, feltűnési viszketegség, vágy mások csodálat iránt ésatöbbi... Na ,ezekkel nem értek egyet. Természetesen ez a réteg is tetováltat. Csak ők nem belső késztetésből, nem szívből, őket inkább a divat/polgárpukkasztás motiválja.
süti beállítások módosítása